MAGYAR ISZLÁM KÖZÖSSÉG


Sajtótájékoztató

HíreinkSzöveges anyagok:

Magyar Iszlám Közösség Sajtóanyag 20150123
Magyar Iszlám Közösség Nyilatkozata 20150123


Mai sajtótájékoztatónkról készült videófelvétel:



admin - January 23 2015 21:30:00 Nyomtatás

Közlemény

KözleménySchiffer András az LMP társelnök-frakcióvezetője és Ikotity István az LMP országgyűlési képviselője ma délután látogatást tett a Magyar Iszlám Közösségnél, ahol Bolek Zoltán elnök és az elnökség többi tagja tájékoztatta őket a közösség helyzetéről.

admin - January 22 2015 17:24:17 Nyomtatás

Levél az Origonak

EgyébTegnapi napon elküldött levelünk, melyet nem közöltek le


„Origo” szerkesztőség
Vörös Szabolcs úr
részére


Tisztelt Vörös Szabolcs!

Az Ön által írt és tegnap közzétett, „Az állítólagos KDNP-pártolótag rejtélyes iszlamista kapcsolata” című írással kapcsolatban szeretnék néhány dologra reagálni.
Ön azt írja: „a Hasszanein által alapított magyarországi Dar Esz-Szalam-közösség” – ez így nem helyes, ez helyesen így kellene hangozzon: „Béke Jótékonysági Iszlám Alapítvány, a "Bartók Béla úti mecset" alapítója”, persze csak akkor, ha ragaszkodni kíván a tényekhez. A Bartók Béla úti volt mecset neve Dar Asz Szalam.
Ezen kívül, még egy, talán az Ön számára lényegtelennek tűnő dolog lenne, amiben pontosítást szeretnénk kérni. Azt hiszem, önök nem a megfelelő személyt akarják összemosni Fatih Hasszanein-el. Valójában az a Mihálffy Balázs ápolt vele szorosabb kapcsolatot, aki az utóbbi időben több médiában is megjelent, mint "seikh" és az iszlámmal kapcsolatos dolgokban szólalt meg.
"Dr. Fateh, egy szudáni orvos ismerősöm Alija Izetbegovic elnök jó barátja volt. A háború előtt Bécsben volt az irodája, ahol sokszor meglátogattam. Sohasem felejtem el, hányszor várt engem a Westbanhofon a vonatom érkezésekor." Részlet Mihálffy Balázs önéletrajzából (37.-ik oldal)

Véleményem szerint, ha már mindenáron kapcsolatba akarnak valakit hozni Hasszaneinnel, akkor nem azt az embert kellene, aki mindössze egyetlen alkalommal találkozott vele 2005-ben.
Kérném Önt, legyen szíves levelemet leközölni.

Budapest, 2015. 01. 20.

Tisztelettel,

Tóth István
alelnök
Magyar Iszlám Közösség

admin - January 21 2015 11:22:30 Nyomtatás

A Pokolban senki sem mosolyog

EgyébEgyszer arról beszéltem mit jelent ama szó, hogy „seikh”. Ezt az arab szót egyaránt alkalmazzák az idős érett kort megélt férfiakra, a befolyásos gazdag emberekre, egy törzs, nemzetség fejére, továbbá a vallás tudósaira. Részünkről az utóbbi érdekes. Adott ugyanis kis Hazánkban egy „seikh”. Már elég meglett korba ért igaz, de ő ezelőtt több mint húsz éve is büszkén használta magára eme titulust. Manapság is mindenhol így mutatkozik be: „seikh” Abdelrahman, vagyis polgári nevén Dr. Mihálffy Balázs. Igaz én nem olyan régóta, mindössze csak tizenkét éve vagyok muszlim, de ezalatt az idő alatt jó pár seikh-el találkoztam, akadt köztük nagyon szerény, és kevésbé szerény is, mégsem hallottam egyiküktől sem, hogy én seikh xy vagyok. Talán a muszlim ember jelleméből fakadó szerénység és alázat nem engedte velük ezt mondani. Imám Al-Ghazzalíj, az iszlám történelem valaha élt egyik legnagyobb tudósa megírta fő művét a Vallástudományok felélesztését, csak így mutatkozott be: írta Allah szegény szolgája, Abu Hámid Mohammed Al-Ghazzálíj...
De miért is foglalkozom én Abdelrahman „seikhel”? Seikhnek nevezi magát, néha behívják egy-egy adásba szerepelni, ahol inkább politikáról beszél vallási köntösben, mond pár bizarr dolgot, megjelentet pár zavaros tartalmú írást és ennyi... Ha valóban ennyi lenne tényleg nem is akarnék vele foglalkozni, és nevezhetné felőlem magát pápának vagy pátriárkának is akár. Élnek nála zavarosabb figurák is az iszlám világban, elég csak Harun Yahyára gondolni. De mégsem ennyi a történet. Ugyanis Mihálffy „seikh” kivette a részét jelenleg egy iszlám közösség ellen irányuló lejárató kampányában azzal, hogy a Közösséget hazugságokkal támadó, lejáratni kívánó műsorban szerepelt, nyilatkozott. Meg csak sejteni lehet még mi egyébbel.
Ez a közösség pedig történetesen az általa alapított Magyar Iszlám Közösség. Tudjuk jól, azon kívül, hogy a közösséget megalapította nem hagyott maga után mást mint a jelenleg az irodában levő rozzant ülőgarnitúrát. 1996-os távozása óta nem is mutatott semmiféle érdeklődést a Közösség munkája és tevékenysége iránt, egészen mostanáig. Mi ennek az oka? Szimplán biznisz. Mihálffy jelenleg egy kft.-n keresztül ad ki cégeknek halal igazolásokat, és az, hogy a Magyar Iszlám Közösség, mint államilag bevett egyház, szintúgy végez ilyen tevékenységet, sérti az ő üzleti érdekeit. A különbség, hogy amíg a Magyar Iszlám Közösség az így befolyt bevételekből mecseteket tart fenn, adományokat oszt, addig az ő kft.-jének bevételei nem biztos, hogy ilyen célokat szolgálnak. Hiába, valamiből el kell tartani a fekete kontinensen hagyott gyerekeket.
Mikor muszlim lettem láttam, hogy van egy Korán fordítás melyet Dr. Abdelrahman Mihálffy fordított, továbbá hallottam, ő alapította meg a Magyar Iszlám Közösséget. Mégis akkor 2003-ban senki sem tudott róla semmit. Mondták kiment Boszniába, azóta nincs róla hír. Pár napja kezembe került önéletrajzi regénye, melynek a Mosoly a pokolból címet adta. Ebből megtudhatjuk mit csinált ez idő alatt, továbbá pontos képet kaphatunk jelleméről. Akinek az átlagnál mozgalmasabb élete volt, sok helyen megfordult, írhat könyvet erről, ha pedig érdekes jó eséllyel ki is tudja adni. Nem kívánom itt megítélni mi lehet igaz, mi pedig nem az általa leírtakból, mert nem voltam ott. Természetes ha valaki nem kíván mindent megosztani mindenkivel az életéből, az eseményeket pedig a saját szemszögén keresztül írja le. Ettől lesz az önéletrajz. Így tehát az itt leírtak közöl csak az fog szerepelni amit a „seikh” saját maga leírt a saját életéből, nem pedig amit innen onnan hallottam.

Katolikus családban születik, a templom nem jön be neki, megpróbál zsidó iskolába járni, héberül tanulni, végül egy szudáni egyetemi kollégista társa hatására, akivel együtt jár piálni meg csajozni megtanul arabul. Egyetem után kimegy dolgozni Líbiába, ahol elveszi első feleségét, aki magyar volt, majd onnan Egyiptomba megy, ahol eljár az Azhar mecsetbe tanulni, felveszi az iszlámot, és „seikh” lesz. Azt írja magáról: „Lehet, hogy van sok olyan sejk a világon, aki nálam teológialiag felkészültebb, de olyanról nem tudok, aki keresztényként kezdte, és órákat vett a rabbiképzőben.” (19.-ik oldal). 1988-ban megalapítja a Magyar Iszlám Közösséget, melynek első elnöke lesz, sokat utazik az iszlám világban, sokszor kísér állami delegációkat, majd 1992-ben egy kuvaiti úton megbetegszik. Erről eképpen emlékezik vissza a „seikh”: „Kintlétemkor Kuvaitban iszonyú meleg volt, 45-50 fok, azt hittem talán az alkohol és a hőség okozhatott gondot...” (24.-ik oldal) Itt kerekedett ki a szemem először. A Magyar Iszlám Közösség elnökeként egy muszlim országban rájövő rosszullétét az alkoholra fogja? Ezek után sajnos ennél csak meredekebb dolgokat olvashattam tőle. Miután súlyos betegséget diagnosztizáltak nála hosszú időre kórházba került, így ír muszlim testvérei látogatásáról: „Képmutató muszlim híveim egyike-másika bejött vallási frázisokat pufogtatva, nem sejtve, hogy igazából a francba kívántam mindegyiküket. Egyik még egy imát is lenyomott a kórterem padlócsempéin. Nagyon nevetségesnek hatott. Magáért imádkozik ez a bolond nem miattam, gondoltam magamban.” (27.-ik oldal). (Én azért remélem, hogy a muszlim testvérei megkapták Allah-tól a beteg látogatásáért járó jutalmat, még ha ő maga ezt nem is értékelte.)
Egyszer aztán gondolt egyet, kitépte magából az infúziót, lebicegett egy kocsmába, legurított egy sört, majd elhatározta meg akar halni, és elment, hogy részt vegyen a Délszláv Háborúban. „El innen a p....-ba, ha meg kell dögleni, akkor tisztességgel legyünk túl ezen a földi létnek nevezett sz...-ságon.” (30.-ik oldal). Tulajdonképpen innentől kezdve minden második oldalon olvashatunk valami húzósat, nem kívánom mindet szó szerint idézni. A lényeg: Boszniában harcolni kezd, ha a lelőtt szerbnél alkohol van, azt elveszi tőle, Szarajevóban egy özvegy bosnyák nővel folytat házasságon kívüli intim kapcsolatot, seikh ide vagy oda, mecsetet nem igazán látogat. „A béke igazi szigetei a kocsmák és nem a templomok voltak. Amikor szembesültem ezzel a felismeréssel, elhatároztam, hogy többet nem teszem be a lábam egy vallási intézmény területére sem. Ennek a fogadalmamnak egész boszniai tartózkodásom ideje alatt eleget is tettem." A háború után is Boszniában marad, dolgozik, üzletel, horgászik. Eképp írja a seikh: „Az asszonyok ezt sem nézték jó szemmel, mert sokat eljártunk, és minden alkalommal iszonyú részegen mentünk haza, természetesen hal nélkül.” Boszniából hazafújja a szél Magyarországra, polgári állása van, az Árpád hídnál lakik (mindössze pár megállóra az akkor már 96-óta működő mecsettől, ahová mégsem járt), egy egyszobás lakásban, amit úgy alakít ki, hogy egy nő ne érezhesse magát ott jól egy éjszakánál többet. Majd összejön egy szudáni származású lánnyal, akit miután teherbe ejt, elvesz feleségül (57.-ik oldal). Születik tőle egy fia és egy lánya, mégis 2005-ben magukra hagyja őket, és Zambiába megy. Céget alapít ami tönkremegy, majd egy helyi ezredes lányával jön össze akit szintén házasságon kívül teherbe ejt, születik egy lánya, akit még nem is látott csak fényképen, mivel a lánya születése előtt otthagyja Zambiát és Ghánába, majd Kongóba megy. Ott beáll dolgozni egy gyémántbányába három hónapra, ahol egész héten a föld alatt kell gyémántot keresnie, csak hétvégére engedik fel a felszínre a többi bányamunkással sörözni. Ez idő alatt sikerül nyolc követ ellopnia és kicsempésznie, amiket egy barátjára bíz (68-69.-ik oldal). Mikor rájön, hogy a barátja átverte, kicserélte a köveit és nem tudta eladni a gyémántokat a remélt áron Dél-Afrikában, visszamegy, egy kocsmában megveri barátját, és elszedi a tárcáját benne ötezer dollárral (72.-ik oldal). Kárpótolja, hogy Dél-Afrikában megismeri későbbi párját, aki egy nyilvános házban űzte a legrégebbi mesterséget. Zimbabwébe költözik vele, ahol mikor a lány szintén teherbe esik a helyi törzsi hagyományok szerint feleségül veszi. Persze tudjuk jól, az iszlám szerint csak az a házasság érvényes Allah előtt, amit az iszlám törvényei szerint kötnek. A „seikh” ezzel sem foglalkozott túlzottan. Szinte őskori körülmények közt éltek, taxizással tartotta fenn családját. Megszületik a fia, majd mikor befuccsol a taxis vállalkozás, felölti újra a „seikh” alakját, és hitoktató lesz egy mecsetben: „Hitoktató úgy lett belőlem, hogy egész addig semmi sem jött össze, bármivel is próbálkoztam.” (93.-ik oldal). Miután alapít egy fekete polgárjogi mozgalmat, nem kívánatos személy lesz Zimbabwében, így otthagyja párját aki a második gyermekükkel terhes, és Kairón keresztül visszatér Magyarországra. Itthon szudáni felesége tudomást szerez kinti kalandjairól, félrelépéseiről, gyermekeiről, és elkezdődik a családi vita. Saját bevallása szerint ekkor már eljárt Budapest több mecsetébe, nem csak imáért hanem alamizsnáért is. 2010-ben az Afrikai Magyar Egyesület szervezésében részt vesz a Budapest-Bamako rally-n, ahol mint büszkélkedik „a kamionban volt egy kis hazai pálinka” (107.-ik oldal). Maliban köt ki, rátalál egy árvaházra ahol megígéri, hogy visszatér. Hazajön Magyarországra, itt szudáni felesége kidobja, az utcán kóborol, azt írja: „Nem kívánkoztam se mecsetbe, se képmutató álszent helyekre” (109.-ik oldal). Visszamegy Maliba, ahol az árvaházban kezd dolgozni. Itt elég sokat elmélkedik is ahogy írja: „Hosszú évek bolyongása a világban bebizonyította számomra, hogy mi emberek egy közös fajhoz tartozunk. Amerre csak jártam, mindenhol teherbe estek tőlem a nők.” (176.-ik oldal). Éli mindennapjait az árvaházban segédkezve, egy falu főnökévé is megválasztják, néha a seikh-es profilt is előadja, pár hónap alatt itt is rátalál párjára. Itt olyan pornográf részletességgel meséli el kapcsolatukat, hogy jobb nem idézni belőle. Beiktat egy pár soros visszaemlékezést egy tíz évvel azelőtti kubai egy éjszakás kalandjáról is. A történet ott Maliban ér véget azzal, hogy egy hétre lecsukja az FBI.
Bár könyvében azt írta nem kíván visszajönni Magyarországra, mégis visszajött. Visszajött és már megint a „seikh” szerepében tündöklik. Ennek ellenére megírta és kiadta életrajzi könyvét, ahol a fent idézett módon kérkedik az iszlám szerint nagyon súlyos bűneivel. Persze őt nem érdekli. A könyvében arról filozofál, mivel Allah úgyis tudja viselt dolgait, minek titkolja el. Aki pedig eltitkolja az őszerinte képmutató. Elég egyéni filozófia, eddig még egy muszlim tudóstól se halottam hasonlót. De Mihálffy szerint biztos azok is mind képmutatók voltak. Igen, könnyű elhárítani a felelősséget, azzal, hogy azt mondja a másik is követ el bűnt, lehet még többet is mint ő, csak ő nem reklámozza. De mindenki saját magáért felel. Annak az embernek pedig nagyobb a felelőssége Allah előtt, aki a vallásban aktívabban részt vesz mint egy átlagos imádkozó. Legyen az seikh, imám, mufti, vallási elöljáró, elnök, alelnök, vagy egy egyszerű mecset-gondnok. Ezeknek az embereknek példát kell mutatni a többi muszlimnak. Ha valaki tudósnak, seikhnek mondja magát, embereket tanít, nyilvánosan szerepel, a muszlim nem joggal elvárhatja-e tőle, hogy az egy hiteles ember legyen? Ne csak magyarázza az iszlámot, hanem gyakorolja is. Vannak magyar muszlimok, akik felnéznek Mihálffy Balázsra. Azt a példát sugallja nekik, csináljanak nyugodtan bármit? Ez mennyiben összeegyeztethető a Koránnal és a Próféta (s.a.w.s) tanításával? Nem hiszem, hogy ez a könyv, ha lefordítanák perzsa nyelvre, megjelenhetne a konzervatív Iránban, ahol Mihálffy többször is járt, vallási vezetői tisztségben. Elhiszem, hogy Mihállfyt nem érdekli mások véleménye, ez kitűnik az írásaiból. A könyvben is helyet kapó eszmefuttatásai jól példázzák mennyire csalódott az egész világban, ahol is szerinte mindenhol, minden rossz, sehol, senki és semmi nem jó, ahogy oldalakon át folytatja sirámait, addig hogy az emberek nem értik meg őt, gondolom mert rajta kívül mindenki hülye. Beállok a sorba én se értem meg őt, bár lehet ez az unintelligenciámnak tudható csupán be. Igen, én nem értem, hogy azokat a törvényeket, melyeket Allah világosan előírt nekünk, miért kell szerinte büszkén áthágni. Azt sem hiszem, hogy annak idején ezt tanították az Al-Azharban, mert én eddig egyetlenegy Azharos seikhtől sem hallottam még hasonlókat sem. Lehet csalódni muszlimokban, lehet csalódni vallási vezetőkben, de a gond onnan kezdődik, mikor valaki ezt a csalódását az iszlámra terjeszti ki. Megértem azt is, hogy sokaknak, főleg itt Európában nem tetszenek a túl dogmatikus vallási felfogások, de ügyelni kellene, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Nem szabad hagyni, hogy a dogmatikus felfogástól teljesen elrugaszkodva Mihálffy-éval hasonló gondolatok verjenek gyökereket a fejünkben, amik sok esetben ellentétesek magával a vallással és annak alapjaival. Az utóbbi időben sokszor felemlegeti tv-műsorokban az iszlám világ évi három trilliárd dolláros kereskedelmi forgalmát. Allah látja a szívemet, én nem sajnálom tőle ha ebből a három trilliárdból neki is cseppen valamennyi. Legalább ha már végigöntözte magjával fél Afrikát, el tudja tartani az otthagyott gyerekeit. De viszont nem hiszem, hogy ezt a bevételt úgy kellene előteremtenie, hogy közben az általa alapított közösségnek próbál ártani. És úgy sem, hogy a halal (megengedett) és haram (tiltott) dolgokról ad ki fatwákat, igazolásokat, mivel a legsúlyosabb haram dolgok elkövetésével büszkélkedik, hiteltelenné válik erre a feladatra.

Muszlim testvéreimnek pedig szeretném tanácsolni, gondolkodjanak el miután elolvasták az önéletrajzi kötetét, hiteles-e vajon az, ha egy ilyen kútfőből merítjük tudásunkat az iszlámról?

Kovács Miklós Ahmed
imám, M.I.K. alelnök

admin - January 20 2015 14:41:00 Nyomtatás

Közlemény

HíreinkA Magyar Iszlám Közösség vezetői tájékoztatják a közösség tagjait és a munkánkat figyelemmel követő magyar embereket, hogy elítélnek minden támadást, vádaskodást, mely alkalmas arra, hogy a közösséget illetve annak vezetőit rossz színben tüntessék fel, életünket ellehetetlenítsék.

A Hír Tv Célpont műsorában elhangzottak mélyen felháborítanak mindannyiunkat.

Egyházunk a tolerancia, a békesség, a párbeszéd alapján nyugszik. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy a párizsi merényletek Hazánkban is felerősítették az iszlamofóbiát, a gyűlölködést, hazugságokat vallásunkról és Közösségünkről.

Számunkra a Korán és a Prófétánk (béke legyen vele) útmutatásai az irányadók. Mindez távol áll a szélsőséges gondolatok, eszmék és a törvénytelenség bármilyen formájától. Ezért

határozottan visszautasítunk minden alaptalan és kreált vádaskodást, lejárató kampányt!


Közösségünk munkái, eredményei eszmeiségünket igazolják vissza. Tetteink, a megsegített honfitársaink és külföldi segélyezettjeink ezrei igazolhatják, hogy Közösségünk számára a legfontosabb alapelvek egyike a folyamatos segítségnyújtás a békés együttélés, összefogás mindennapi megvalósításának jegyében.

admin - January 17 2015 17:42:03 Nyomtatás

Térkép

Loading...

Nagyobb térképre váltás

Germanus Gyula



Hadísz:

Abu Hafsz Omar ibn Al-Khattab - Isten legyen vele elégedett! - szólott: Hallottam Allah követét - Isten áldja meg őt és adjon neki üdvösséget! - , hogy így szólt:

A cselekedetek csakis a szándék szerint ítéltetnek meg, és minden embernek csakis szándék szerint jut jutalma és büntetése. Akinek kivándorlása Allah és követének kedvéért történik, annak kivándorlása eszerint kapja meg értékét. Aki azonban csak azért vándorolt ki, hogy evilági célokat érjen el, vagy hogy asszonyt szerezzen házasság céljára, annak kivándorlása olyannak számít, aminek a kedvéért történt.

Kérdés:Mi a vallási álláspont a béranyaságról; ami magában foglalja a nőt aki mesterségesen lett megtermékenyítve,vagy pedig előre megtermékenyített petesejt sebészeti beültetése során kihordja egy másik nő magzatát?
Kategória: Kérdések és válaszok

Archívumunkból


Lejátszó

Kattints a kategória, azután pedig a kiválasztott zeneszám nevén.

  • track 1.
  • track 2.
  • track 3.
  • track 4.
  • track 5.
  • track 6.
  • track 7.
  • track 1.
  • track 2.
  • track 3.
  • track 4.
  • track 5.
  • track 6.
  • track 7.
  • track 8.
  • 2011. április 08.
  • 2011. február 11.
  • 2011. február 18.
  • 2011. február 25.
  • 2011. március 04.
  • 2011. március 11.
  • 2011. április 01.
  • 2011. április 15.
  • 2011. április 22.
  • 2011. május 06.
  • 2011. május 13.
  • track 1.
  • track 2.
  • track 3.
  • track 4.
  • track 5.
  • track 6.
  • track 7.
  • track 8.
  • track 9.
  • track 10.
  • track 11.
  • track 12.
  • track 13.
  • track 14.
  • track 15.
  • track 16.
  • track 17.
  • track 18.
  • track 19.
  • track 20.
  • track 21.
  • track 22.
  • track 23.
  • track 24.
  • track 25.
  • track 26.
  • track 27.
  • track 28.
  • track 29.
  • track 30.
  • track 31.




Zakát

Számlaszámunk:
(HU45) 11749053 20036861
swift code OTPVHUHB
Magyar Iszlám Közösség


Hungarian Exam Center:
Magyarországi Vizsgaközpont:
Isa Omar Masjid
Bp. XIII. Róbert K. krt. 104.




Facebook-csoportunk

Copyright © 2011 Magyar Iszlám Közösség
Powered by Faiz icons by Hamzah Pingsut (www.ubuntu-indonesia.com) & Styleislam icons (www.styleislam.com)
Az oldalunkon megjelentetett írások és egyéb tartalmak a forrás megjelölésével szabadon felhasználhatóak.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2015 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Generálási idő: 0.01 másodperc | 437,595 egyedi látogató | jQ Blog | Free Php-fusion Themes | Freethemes4all.com