2. (1) Szúrah El-Bakara - A Tehén (1-5. ája)

الم1
ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ2
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ3
وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِكَ وَبِالآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ4
أُوْلَئِكَ عَلَى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ5

A történet arról szól, hogy volt egy gazdag meddő férfi akitől unokaöccse örökölt volna, ezért az megölte a meddő férfit és másra hárította a gyilkosságot. Emiatt MÓZES NÉPE EGYMÁSNAK ESETT, de egy bölcs ember tanácsára MÓZESHEZ SIETTEK. Mózes Allahoz fordult. Allah azt parancsolta, hogy vágjanak le egy tehenet, majd egyik darabjával üssenek rá a halottra. Bármelyik tehenet levághatták volna de makacsak voltak és további kérdéseket tettek fel, hogy nehezítsék a helyzetet, és egy nagyon ritka tehenet vágtak le. A halott férfi Allah engedelmével életre kelt és rámutatott az unokaöccsére.
Bakarah jelentése: tehén. A történetben szereplő tehén miatt lett elnevezve ez a szúra A Tehén szúrának.

Fordítás:

1. Elif Lem Mím.
2. Az a Könyv, nincs benne (Rajb) kétség, útmutatás az óvakodóknak (Muttakín).
3. Akik hisznek a rejtettekben (Al-Ghaib), és megtartják az Imádságot, és miből adományoztunk, adakoznak.
4. És kik hisznek abban, ami leküldetett hozzád, s ami leküldetett előtted, és biztosak a túlvilágban.
5. Ők az útmutatáson vannak Uruktól, és ők a nyertesek.

Ha a Kegyes Koránt összevetjük a többi szent vagy szentnek tartott könyvvel, akkor feltűnik, hogy ez az egyetlen, ami már az elején egyértelműen "bemutatkozik”, kvázi tartalomjegyzékkel indul. S ennek a keretében az első tartalmi elem, amivel találkozunk az, hogy ehhez a könyvhöz nem férhet kétség. Aki esetleg kételkedne, annak a Korán csakhamar recepttel is szolgál:
وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
"És ha kétségben vagytok azzal kapcsolatban, amit leküldtünk a szolgánknak, adjatok elő egy szúrát, ami ehhez hasonló, és hívjátok tanúitokat Allahon kívül, ha igazmondók vagytok!" (Kegyes Korán, 2:23).
Aki ezek után is kételkedik a Kegyes Korán igazságában, az zsarnok:
وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَلَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْءٌ وَمَن قَالَ سَأُنزِلُ مِثْلَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ
"És ki zsarnokabb annál, aki hazugságot kohol Allah ellen, vagy azt mondja: "kinyilatkoztatott nékem" de nem nyilatkoztatott ki néki semmi, és aki mondja: "leküldettetek majd még olyat, amit Allah leküldött." (Kegyes Korán, 6:93).
Ilyen világos és egyértelmű könyvben kételkedni a legésszerűtlenebb emberi cselekedet.
Az sem mellékes, hogy ez az egyértelmű könyv miért csak az óvakodók (istenfélők) számára útmutatás. Erre a következő ája adja meg a választ:
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
"És leküldtünk a Koránnal olyasmit, ami gyógyír és kegyelem a hívőknek, és nem több ez a zsarnoknak, mint veszteség." (Kegyes Korán, 17:82)
A zsarnok kételkedik a Korán igazságtartalmában, s bármennyi időt is foglalkozik vele, csak vesztesége lesz belőle. Gondoljatok azokra az amerikai katonákra, akik nemrég Afganisztánban megszentségtelenítették az iszlám szent könyvét! Hasznuk lett belőle? Dehogyis, máig nem képesek lecsendesíteni a zavargásokat!
A fenti negyedik ájában szerepel az a tény, hogy a hívők hisznek az al-akhirában. Az al-akhira a túlvilág, mindaz, ami az evilági létet követi. Az al-akhira bár jelent későbbi dolgokat általában, de nem jelenthet egy későbbi kinyilatkoztatást. Az ája ugye azt mondja, hogy (a hívők) hisznek abban, ami leküldetett Mohamed prófétának (béke legyen vele) és azokban az írásokban, melyek őelőtte küldettek le (a lapok, a Tóra, a Zsoltár és az Evangélium). Az ája végén szereplő al-akhira nem egy ezek után következő könyvre utal, hanem a Paradicsomra, a Pokolra, a Magaslatra stb. Azaz a Kegyes Korán a végső kinyilatkoztatás, ahogy arról tudósít az alábbi ája is:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
"Bizony Mi (Allah) küldtük le a Megemlékezést (Korán és szunna), és bizony mi vagyunk annak megőrzői" (Kegyes Korán, 15:9).
Az iszlámból kivált hamis vallás, az ahmadiyya (kadianizmus) követői -tehát- hazudnak, mikor az al-akhira alatt az ő hamis vezérüknek, Mirza Ghulam Ahmadnak tulajdonított kijelentéseket értik az al-akhira alatt.

Magyarázat:

1. Elif Lem Mím
Nem elégedek meg azzal, hogy azt mondom, hogy ezek a betük rejtélyesek, és nem tudja senki, mit jelentenek, meg kell néznünk különböző emberek véleményét. Ezeket a betűket Mukatta'ah, vagy kezdő betűknek hívják.

Ibn Kathir magyarázatából:
Azt mondta Szufian Al-Thauri, aki Ibn Nazsihtól, és Muzsahidtól hallotta, hogy Elif Lem Mím, és He Mím, és Elif Lem Mím Szad, és Szad, mindezek kezdő Áják, amelyekkel a magasztos Allah kezdte a Szúrákat.
Azt mondta Muszahid Abi Huzeife Musa Bin Mas'ud, aki Sabaltól, és Abu Nazsihtól hallotta, hogy Elif Lem Mím a Koránnak az egyik Neve.
Azt mondta Katadah, és Zaid Bin Aszlam, hogy talán Abdurrahman Bin Zaid Bin Aszlamnak a véleménye jó: "Elif Lem Mím a Koránszúrának a neve. Például, ha azt mondjuk, hogy Elif Lem Mím Szad, akkor rögtön tudjuk, hogy az Al-A'raf Szúráról van szó (Allah jobban tudja)"
Azt mondta Szalim Bin Abdullah, és Iszma'il Bin Abdurrahman Al-Szidij Al-Kabír, és Su'beh, akik Ibn Abbasztól hallották, hogy Ezek Allahnak egyik Neve.
Azt mondta Ali Bin Abi Talha, aki Ibn Abbasztól hallotta, hogy A kezdő nevek esküt, és Allah Nevét jelentik, amivel a magasztos Allah esküdött.
Azt mondta Sarik Bin Abdullah Bin 'Ata-a Bin As-Sza-ib, és Abi-Dduha, és Ibn Abbasz, hogy Ez a három betű az "Allah vagyok, jobban tudok (Ene-llahu-E'lem)" mondatnak a rövidítése.
Azt mondta Jézus Mária Fia (Allahnak kedvezett), hogy azon csodálkozom, hogy Hisznek a Neveiben, és élnek a Kegyeiben, akkor miért tagadják meg Őt? Tehát az Alif az Allah szónak a kulcsa a Lem (Latíf, Óvatos) Allah egyik Nevének a kulcsa, és Mím (Medzsíd, Dicsőséges) Allah egyik Nevének a kulcsa. Tehát az Elif Allah magasságát, Lem Allah óvatosságát, és Mím Allah dicsőségét jelenti. Az Elif egy évet, Lem harminc évet, és a Mím negyven évet jelent.
Azt mondta Khaszíf, aki Mudzsahidtól hallotta, hogy a kezdő betűk mindegyike Kaf, Szad, He Mím, Tah Szín Mím, és Elif Lem Ra és a többi, mindegyik nem más mint arab betűk.
Néhányan az arab nyelv tudósai közül azt mondták, hogy ezek a betük az arab szótárnak a betűi, megelégedett azzal, a néhány betűvel, amelyek szerepelnek néhány Szúra elején. Azt szoktuk mondani a betűkről rövidítve, hogy az ABC betűi. Tehát nem sorolja az egészet, hanem megelégszik azzal, hogy Elif Lem Mím, vagy Szad és a többi. A kezdő betűk száma tizennégy. Elif Lem Mím Szad Ra Ke He Je 'Ein Ta Szín He Ka Nún. Ennek a mondatnak a betűi ebből a tizennégy betűből állnak: "Kizárólagos jelentésű Bölcs olvasmány, amiben van titok (Nasszon Hekímun Kati' Lahu Szirr)"
Azt mondta Al-Zimikhsirij ez a tizennégy betű magában foglalja az összes Koránolvasási szabályt, mint a Mehmúszeh, Medzshúrah, Rakhua, Sadída, Mutabbakah, Maftuhah, Muszte'lijeh, Munkhafidah, és a Kalkalah betűk. Felsorolta az összeset és elemezte, aztán azt mondta: "Magasztaltassék Allah, aki mindenbe bele tette a bölcsességét." Azt mondta: "Kétség nélkül, hogy a magasztos Allah nem hiába küldte le ezeket a betűket. A tudatlanok közül, aki azt mondja, hogy a Koránban sok dolog van, ami csupa szolgálat, aminek nincs nyelvtani jelentése, az nagyon téved. Ha Allahtól van róla magyarázat, akkor megmondjuk különben megállunk és azt mondjuk, hogy Hiszünk benne, minden, ami benne van az Urunktól való"
Mások azt mondták, hogy ezen betűk említése néhány Szúra elején a természet feletti csodára mutat, és hogy a teremtmények tehetetlenek ugyanilyet kitalálni, mert a Korán ezekkel a kezdő betűkkel van szerkesztve Allahtól. Ezt az irányzatot támogatta Ar-razi (Al-Mibrad című könyvében), Al-Kurtubi (Al-Fara-e-ról és Kortob-ról beszélt ilyesmit), Al-Zimikhsirij, a tudós Sejk Imám, Abu-l-'Abbas Ibn Taimijjah, Sejkünk Al-Hafiz Al-Mudzstahid Abu-l-Hadzsazs Al-Mazi, és Abu Tajmijjáról mesélte.
Azt mondta Al-Zimikhsirij, hogy ezek a betűk nem sorakoznak csupán a Korán elején, hanem Allah szétosztotta különböző helyre, és ismételte sok helyen, és sok történet után azért, hogy meghiúsítsa azokat, akik megtagadják. Van ahol egy betűként szerepel, mint Szad vagy Mím vagy Kaf, két betűként, mint He Mím, három betűként, mint Elif Lem Mím, négy betűs, mint Elif Lem Mím Ra, és Elif Lem Mím Szad, öt betűs, mint Kef, He, Je, 'Ein, Szad, és He Mím 'Ein Szín Kaf. Az arabok régen használták a szavak rövidítését. A Korán is mutatta, hogy a szavakat rövidítve, csak ilyen módon lehetett használni: egybetűs, kétbetűs, hárombetűs, négybetűs, és ötbetűs. Több, mint öt betűs rövidített szót nem rövidítettek. Azért Kezdte Allah ezeket a Szúrákat ezekkel a betűkkel, mert győzelmet akart biztosítani a Koránnak, és lehetetlenné tenni azoknak a dolgát, akik be akarták bizonyítani, hogy nem Allahtól való. És ez a dolog világos huszonkilenc Szúrában. Ezért azt mondja Allah: Korán (2/1-2): " "Elif Lem Mím. Az a Könyv, amelyhez nem férhet kétség, útmutatás az óvakodók (Muttakín) számára,"" Korán (3/1-3): " Elif Lem Mim. Allah, aki Rajta kívül nincs más isten, az Élő, és a Gondoskodó. Leküldte reád (Te Próféta) az írást az Igazsággal ama kinyilatkoztatások bizonyságaképpen, amik előtte voltak. Leküldte a Tórát és az Evangéliumot" Korán (7/1-2): " Elif Lem Mim Szad. Írás ez, amely leküldetett hozzád. Ne legyen miatta szorongás a szívedben! Leküldetett, hogy intsél vele, s hogy figyelmeztetés legyen a hívőknek." Korán (14/1): " Elif Lem Ra Írás ez, amit leküldtünk neked, hogy - Uruk engedélyével - kihozd az embereket a sötétségből a fényre a Büszke és a Hálálandó útjára." Korán (41/1-2): " He Mim. A Könyörületes és az Irgalmas küldte le;" Korán (42/1-3): " He Mím. Ein Szín Kaf. Allah, a Büszke és a Bölcs eképpen ad sugallatot neked és azoknak, akik előtted éltek." És a többi Ája is, amit bebizonyítja az igazmondásukat ezeknek, akik így magyarázták.
Aki azt koholja, hogy ezekből ki lehet venni az események, és a megpróbáltatások, és a vérfürdők idejét az csak koholja, de a beszédjének semmi alapja.
Azt mondta Al-Kalbi, hallotta Abi Szalihtól, Ibn Abbastól, Dzsabir Bin Abdullah Bin Rababtól, hogy Abu Jaszir, és Bin Akhtab találkozott a Prófétával (Allah dicsérte, és üdvözítette), miközben az Al-Bakara Szúra kezdetét olvasta: "Elif Lem Mím, Az a Könyv, amelyhez nem férhet kétség." Jaszir, és a testvére Bin Akhtab találkozott egy zsidó társasággal és azt mondta nekik, hogy találkozott a Prófétával, miközben olvasott abból, amit Allah kinyilatkoztatás gyanánt leküldetett rá. Olvasta az Al-Bakara Szúra elejét: "Elif Lem Mím, Az a Könyv, amelyhez nem férhet kétség." Erre azt mondta az egyikük: "Te hallottad őt miközben mondja?". Felelte: "Igen". Elindultak együtt a Prófétához (Allah dicsérte, és üdvözítette), és azt mondták neki: "Allah Prófétája! Ugye azt hallottuk rólad, hogy te azt olvasod, amit Allah kinyilatkoztatott neked a Koránból" Azt felelte:"Igen" Erre azt mondták, hogy Allah küldött előtted sok Prófétát, de nem tudtuk, hogy megmutatta volna egyiküknek sem az uralkodása, sem a népe idejét, hogy meddig fog tartani. Erre Bin Akhtab közeledett a zsidókhoz, és azt mondta nekik: "Elif egyet, Lem harmincat, Mím negyvenet jelent az hetveneggyel egyenlő. Szeretnétek belépni egy olyan Prófétának a vallásában, akinek a hatalma és a népe hetvenegy évig fog tartani?" Aztán közeledett a Prófétához, és azt kérdezte: "Mohamed! Tudsz mást is?" Felelte:"Igen". Mondta: "Mi az?" Erre azt felelte: "Elif Lem Mím Szad". Azt mondta: "Ez nehezebb és hosszabb. Elif egyet, Lem Harmincat, Mím negyvenet, Szad kilencvenet jelent. Összesen százharmincegy. Van még más ennél?" Azt felelte: "Elif Lem Mím Ra". Azt mondta: "Ez még hosszabb. Elif egyet, Lem harmincat, Mím negyvenet, Ra kétszázat jelent. Összesen kétszázhetvenegy. Nem tudjuk, hova tegyük az ügyedet úgyannyira, hogy már nem is tudjuk, hogy kevés vagy sok adatott neked. Azt mondta Jaszir a testvérének Ibn Akhrabnak, és azoknak, akik vele voltak: "Honnan tudjátok, talán ezen számok összegét Mohamednek szánta Allah" Hetvenegy meg százharmincegy meg kétszázharmincegy meg kétszázhetvenegy az összesen hétszáznégy év. Azt koholták, hogy ezek az Áják róluk szólnak. Korán (3/7): " Ő az, aki leküldte hozzád az Írást. Ebben vannak egyértelmű (Ejetum-muhkemetun) Áják, ezek adják az Könyv anyját (ummul­kiteb), és vannak mások, több értelműek (mutesebihetun). Azok, akiknek a szívében tévelygés lakozik, azt követik, ami többértelmű belőle áhítozván a széthúzást (fitneh), s azt, hogy a maguk szája íze szerint értelmezzék azt. Ám e verseket senki nem tudja értelmezni, csak Allah. Azok azonban, akik szilárdak a tudásban, azt mondják: "Hiszünk benne. Minden a mi Urunktól ered." Ám csupán azok hajlanak az intő szóra, akiknek van eszük." Ezt a magyarázatot egyedül Muhamed Bin As-sza-ib Al-Kelbi mondta. Mást nem mesélte csak ő, és voltak, akik követték ezt az irányzatot. Mindenesetre, ha igaz ez a számolási módszer, akkor a számolás még tovább tart, mert nem csak ennyit nyilatkoztatott a Prófétára, hanem rengeteget, és sokkal többet. (Allah jobban tudja).

Al-Kortobi magyarázatából:
Azt mondta Ibn Abbasz, és Ali, hogy a kezdő betük azok Allah nevei.
Azt mondta Muszahid Abi Huzeife Musa Bin Mas'ud, aki Sabaltól, és Abu Nazsihtól hallotta, hogy Elif Lem Mím a Koránnak az egyik Neve.
Azt mondata Szalim Bin Abdullah, és Iszma'il Bin Abdurrahman Al-Szidij Al-Kabír, és Su'beh, akik Ibn Abbasztól hallották, hogy Ezek Allahnak egyik Neve.
Azt mondta Ali Bin Abi Talha, aki Ibn Abbasztól hallotta, hogy a kezdő nevek esküt, és Allah Nevét jelentik, amivel a magasztos Allah esküdött.
Azt mondta Khaszíf, aki Mudzsahidtól hallotta, hogy a kezdő betűk mindegyike Kaf, Szad, He Mím, Tah Szín Mím, és Elif Lem Ra és a többi, mindegyik nem más mint arab betűk.
Mások azt mondták, hogy Elif Lem Mím azt jelenti, hogy Allah leküldte a Koránt az őrzött táblából (Al-Lauh Al-Mahfúz)
Véleményem szerint a legjobb magyarázat az utolsó magyarázat, hiszen Allah leküldte a Koránt az őrzött támlából(amely Ő Nála van) a Földre. És tényleg Elif Lem Mím a rövidítése az őrzött táblának.
Elif Lem Mím = E L M ez a rövidítése a El-Leuhu-L-Mehfuz-nak (Őrzött tábla).
Az Al-Bakara Szúra azért úgy kezdődik, hogy "Az a könyv", és nem "Ez a Könyv", mert ezzel arra a Koránra mutat, amely az égben a megőrzött táblán van, hiszen még abban az időben, amikor jött ez a kegyes Ája, akkor folyamatban volt a Korán, és még nem küldetett le az egész. Akkor nem volt még teljes egészében a kezünk között, mert még kinyilatkoztatás alatt volt. Allah nem azt mondta: "Ez a könyv", mert nem volt még teljesen kinyilatkoztatva, hanem: "Az a Könyv", amely teljes egészében a megőrzött táblán van, és a kinyilatkoztatása folyamatban van.
Elif-Lem-Mim - Allah a magasságos ezekkel a betűkkel azt üzeni a Korán meghazudtolóinak, aki azt hazudják, hogy a Korán az emberi szó, és emberi kitaláció, hogy gyertek, és halljátok, hogy ezekből a betűkből áll a Korán, olyan betűk amiket ti is ismertek, és nap mint nap használtok, és még sem vagytok képesek ilyet alkotni, ilyen Koránt készíteni. Tehát ha a Korán emberi szó, akkor gyertek, itt vannak ezek az általatok is ismert betűk, alkossatok olyat, mint a Korán ha képesek vagytok rá, de úgy sem lesztek, mert hazugok vagytok, és ti is tudjátok, hogy az Allah szava!

2. Az a Könyv, nincs benne (Rajb) kétség, útmutatás az óvakodóknak (Muttakín).

"Az a Könyv": A z elike szó szerepel itt, ami az arabban arra használják, ami nincs jelen, tehát a hiányzóra! Ezért fordítjuk úgy, hogy: "Az". Viszont néhány esetben használhatják a jelenlevőre is!
Több véleményt is találtam, hogy Allah miért azt mondta, hogy "Az a Könyv". Az egyik ilyen vélemény: Azért mert az "Az" itt az egész Koránra vonatkozik, és mikor ez a rész lejött a Koránból, még nem jött le minden, ezért nem volt jelen Allah egész szava a Prófétánál. Vagyis a Korán még nem volt teljesen kinyilatkoztatva, és így voltak még nem jelenlévő részek is. De mivel az a rész, hogy a Koránban nincs kétség, és útmutatás az óvakodóknak, az egész Koránra vonatkozik, így az "Az" szóval ezt ki lehetett fejezni, hogy mind a kinyilatkoztatott, tehát jelenlévő, és mind a még nem kinyilatkoztatott, tehát még nem jelenlévő részek is útmutatás a hívőknek, és nincs bennük kétség!
"A Könyv": Természetesen az egész Koránra vonatkozik.
"Nincs benne kétség": Azaz nincs kétség, hogy Allah örök szava, és nincs benne ellentmondás, se hamis szó, se hamis információ.
"Útmutatás": Azaz az igaz útra vezetés, vagyis az ami rámutat, elvezet az igazsághoz, Allahhoz, és a Mennyországhoz.
"Az óvakodóknak": Akik félik Urukat, és vágynak a megelégedésére.

Azért lett kizárólagosan a Korán útmutatás az óvakodóknak, mert ahhoz, hogy az igaz útra vezethessen, vágynod kell az Uradra, az igazságra, és ki kell nyitnod a szívedet, hogy az útmutatást képes legyél elfogadni! Ezért azok akiknek nem kell az igaz út, a Korán nem lesz számára egy útmutató!
Azért vannak akik elutasítják a Koránt, mert zárva a szívük! És vannak akik muszlimok, de ők sem teljesen nyitott szívűek, és nem képesek a Koránt helyesen értelmezni, ezért ők is eltévelyednek általa!

3. Akik hisznek a rejtettekben (Al-Ghaib), és megtartják az Imádságot, és miből adományoztunk, adakoznak.

Elsősorban Allah az ki szemünk elől rejtett, és nem látható az evilági életben, de mégis hiszünk benne, mert a hiteles Próféta ezt kinyilatkozta nekünk, és mert Allah teremtése a jel magára Allahra a Teremtőre! A rejtett az amiről nem volt tudásunk, és nem tudjuk érzékszerveinkkel felfogni, majd mikor Allah kinyilatkoztatta, megismertük. És ezek után ezekbe hittünk, és elfogadtuk. Mint a Mennyország a Pokol, az Angyalok, a Feltámadás napja, stb.
Megtartják az imát, azaz ahogy Ibn Ábbász mondta: "Megtartják a meghajlást, leborulást, recitálást, és átérzéssel teszik."
És miből adományoztunk, adakoznak, azaz amivel Allah ellátta őket, abból adnak másoknak is, önzetlenül, csak Allahért.
Észrevehető, hogy Allah együtt említette az imát, és az adományozást.
Ez sokszor megfigyelhető a Koránban, mert ez egy igazi muszlim jellemzője, és ezzel akarja a Magasságos Allah felhívni a muszlimok figyelmét, hogy így kell viselkedni! Megadja azt a kötelességét Allahnak, amit Allah akar tőle, és ez az ima, mert az imával tanúsítja, hogy csak Allah az egyetlen Isten, és csak Őt illeti a szolgálat, és dicsőíti az urát, míg a rászorulóknak megadja amit Allah elvár tőle, hogy megadjon nekik, abból amit kapott. Így mind Allah felé, mind Allah teremtményei felé illően viselkedik!
Az előző ájával egybekötve pedig úgy jön ki az értelme, hogy: Ez a Korán útmutatás azoknak az embereknek, akik félik urukat, hisznek mindenben amiről uruk kinyilatkoztatott, és mind az uruknak, mind a teremtményeknek megadják a kötelességük.

4. És kik hisznek abban, ami leküldetett hozzád, s ami leküldetett előtted, és biztosak a túlvilágban.

"És kik hisznek abban, ami leküldetett hozzád": Vagyis hisznek a Koránban, hogy Allah hamisítatlan szava, és elfogadják az első betűtől az utolsóig, és képességeik szerint betartják, és hisznek mindenben amit te mondasz, ó Mohammed, és hogy azt nem magadtól jön, hanem minden Allah sugallatára.
"s ami leküldetett előtted": Vagyis hisznek abban amit Allah leküldetett te előtted, az előző prófétákra ó Mohammed! Vagyis elfogadják az összes prófétát, Ádámtól Mohammedig, úgy ahogy Allah azt elmondja a Koránban!
"és biztosak a túlvilágban": Vagyis megrendíthetetlenül hisznek a halál utáni életben, mint a síri kínzás, vagy adomány. A feltámadás, a mérleg, az elszámolás, a Mennyország, a Pokol, és a többi!
Vagyis a Korán az útmutató azoknak, akik akik el is fogadják, és az előző prófétákat, és mi lejött hozzájuk, és hisznek a halál utáni összes eseményben, kivétel nélkül.

5. Ők az útmutatáson vannak Uruktól, és ők a nyertesek.

"Ők az útmutatáson vannak Uruktól": Tehát ezek az emberek, ezek a hívők, a helyes úton vannak, mert ezt választották, és ezért Allah ezt megadta nekik, és Allah által ezen az úton vezettetnek, és az hogy ezen az úton vannak, csak kizárólag Allah könyörületének köszönhető!
"és ők a nyertesek": Vagyis ők azok akik Allah vezetése által a nyertesek az evilágban, és túlvilágon. És ez mind azért, mert a szívüket kinyitották az igazságra, és elfogadták azt feltétel nélkül. Ezért Allah könyörülete által, megkapják a beígért jutalmat, az örök életet, minden szenvedés, és rossz nélkül, örök boldogságban a Mennyországban.

Allah adja meg, hogy a nyertesek közé tartozzunk! Emin!

Abdulrazzeq Elhanefi

Transzliteráció és recitáció:

Aliflammeem (1)
Thalika alkitabu la rayba feehi hudan lilmuttaqeena (2)
Allatheena yuminoona bialghaybi wayuqeemoona alssalata wamimma razaqnahum yunfiqoona (3)
Waallatheena yuminoona bima onzila ilayka wama onzila min qablika wabialakhirati hum yooqinoona (4)
Olaika AAala hudan min rabbihim waolaika humu almuflihoona (5)





admin - March 18 2012 3127 megnyitás · Nyomtatás

Stratégiai partnerünk

Hadísz:

Abu Abdarrahmán Abdallah ibn Omar ibn Al-Khattab - Isten legyen elégedett mindkettőjükkel! - így szólt: Hallottam Isten küldöttét - Isten áldja meg őt és adjon neki üdvösséget! - amint ezt mondta:

Az iszlám öt dologra van építve:
1. Azon tanúságtételre, hogy nincsen más isten, csakis Allah és hogy Mohamed Allah követe,
2. Az imádság pontos betartása,
3. A szegények számára rendelt közadó fizetésére,
4. Az Allah házához való zarándoklásra,
5. A ramadanban való böjtölésre.


Kategória: Az Iszlám vallás

Archívumunkból


Lejátszó

Kattints a kategória, azután pedig a kiválasztott zeneszám nevén.

  • track 1.
  • track 2.
  • track 3.
  • track 4.
  • track 5.
  • track 6.
  • track 7.
  • track 1.
  • track 2.
  • track 3.
  • track 4.
  • track 5.
  • track 6.
  • track 7.
  • track 8.
  • 2011. április 08.
  • 2011. február 11.
  • 2011. február 18.
  • 2011. február 25.
  • 2011. március 04.
  • 2011. március 11.
  • 2011. április 01.
  • 2011. április 15.
  • 2011. április 22.
  • 2011. május 06.
  • 2011. május 13.
  • track 1.
  • track 2.
  • track 3.
  • track 4.
  • track 5.
  • track 6.
  • track 7.
  • track 8.
  • track 9.
  • track 10.
  • track 11.
  • track 12.
  • track 13.
  • track 14.
  • track 15.
  • track 16.
  • track 17.
  • track 18.
  • track 19.
  • track 20.
  • track 21.
  • track 22.
  • track 23.
  • track 24.
  • track 25.
  • track 26.
  • track 27.
  • track 28.
  • track 29.
  • track 30.
  • track 31.






Központunk


1141 Budapest, Paskál utca 60.

Email: postmaster@magyariszlam.hu

Vidéki mecseteink


Debrecen: Egyetem sugárút 56.

Győr: Hunyadi u. 6.

Siklós: Felszabadulás utca 3. (Malkocs bej dzsámi)

Zakát

Számlaszámunk:
(HU45) 1174 9053 2003 6861 0000 0000
swift code OTPVHUHB
Magyar Iszlám Közösség

PayPal:
postmaster@magyariszlam.hu


Hungarian Exam Center:
Magyarországi Vizsgaközpont:
Isa Omar Masjid
Bp. XIII. Róbert K. krt. 104.




Facebook-csoportunk

Copyright © 2011 Magyar Iszlám Közösség
Powered by Faiz icons by Hamzah Pingsut (www.ubuntu-indonesia.com) & Styleislam icons (www.styleislam.com)
Az oldalunkon megjelentetett írások és egyéb tartalmak a forrás megjelölésével szabadon felhasználhatóak.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2020 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Generálási idő: 0.07 másodperc | 1,775,463 egyedi látogató | jQ Blog | Free Php-fusion Themes | Freethemes4all.com